Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dovoluji si vás pozvat do Technického Fora BMW

zde je několik návodů a rad + Kody závad a co znamenají

http://www.5er.cz/forum/viewforum.php?forum_id=12
bmw5series-----kopie.jpg
 

identifikace a značení motorů v PDF ke stažení
E12 E21 E23 E24 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 Z1 Z3
http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/8485:typy_motoru_bmw-pdf_2MB
 

Resetování kontrolek servisu

Jen: E30 1986-1994
  E36 1990-1999
  E34 1988-1996
  E39 1996-1999
Reset olejového servisu
Připojte zkušební kontrolku mezi pin 7 konektoru diagnostiky motoru a dobrou kostru.
Zapněte zapalování.
Za tři sekundy se rozsvítí všech pět zelených diod LED, vypněte zapalování.
Reset servisní kontroly
Připojte zkušební kontrolku mezi pin 7 konektoru diagnostiky motoru a dobrou kostru.
Zapněte zapalování.
Za dvanáct sekund se rozsvítí všech pět zelených diod LED, vypněte zapalování.
Všechny modely
Připojte resetovací nástroj servisních kontrolek BMW ke konektoru diagnostiky motoru.
Postupujte podle pokynů výrobce.

E39 (od 2000 -), E46, E53
Vozy bez diagnostické zásuvky pod kapotou.

Poznámka:

  • Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva.
  • Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na čase, může být resetována teprve po uplynutí dvaceti dnů.
  • Funkce kontrolky servisu podle časového plánu je dostupná pouze ve vybraných státech.
  • Aby bylo možné resetovat kontrolku servisu podle časového plánu nebo kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, je nutné nejdříve aktivovat funkci 'reset distance service/resetování servisu podle ujetých kilometrů'.

     

Resetování kontrolky servisu podle ujetých kilometrů
(Olejový nebo kontrolní servis)

  1. Zapalovací klíček v poloze '0'
  2. Stiskněte a přidržte tlačítko pro levou ruku na sestavě přístrojů, otočte zapalovacím klíčkem do polohy '1'.
  3. Držte tlačítko stisknuté, stav kontrolky se zobrazí po pěti sekundách. Displej zobrazí buď OIL SERVICE/OLEJOVÝ SERVIS, nebo INSPECTION/KONTROLA - rovněž se zobrazí zbývající vzdálenost.
    Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné.
  4. Pro resetování kontrolky, bylo-li minimální stanovené množství paliva již spotřebováno, držte tlačítko stisknuté dalších pět sekund, abyste se dostali do resetovacího módu. Indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Chcete-li kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový plán servisu podle ujetých kilometrů se na pět sekund rozbliká na displeji, pokud resetování bylo úspěšné.
    Jestliže nechcete zresetovat kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, zachováte dosavadní hodnotu, když tlačítko uvolníte a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní plán servisu podle ujetých kilometrů se pak na pět sekund zobrazí.
  5. Po resetování servisu podle ujetých kilometrů lze resetovat i servis podle časového plánu. Jestliže tato funkce není k dispozici, zobrazí se indikace 'End SIA/Konec SIA' spolu se starým nebo novým plánem servisu podle ujetých kilometrů (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).

    Servis podle časového plánu
    (Roční kontrola)

  6. Jestliže je funkce servisu podle časového plánu k dispozici, zobrazí se nyní její stav. Jestliže se údaj servisu podle časového plánu zobrazí s indikací 'reset', bylo stanovené časové hranice již dosaženo. Jestliže je zobrazen bez indikace 'reset', stanovené časové hranice nebylo dosud dosaženo.
  7. Resetování kontrolky, jestliže stanoveného časového minima bylo dosaženo.
    Stiskněte a přidržte tlačítko po dobu alespoň pěti sekund, indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Jestliže chcete kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový časový plán servisu se na pět sekund rozbliká, pokud resetování bylo úspěšné.
    Jestliže nechcete resetovat kontrolku servisu podle časového plánu, dosavadní hodnota se zachová, když uvolníte tlačítko a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní časový plán servisu se pak na pět sekund zobrazí.
  8. 'End SIA' se pak zobrazí se starým nebo novým časovým plánem servisu (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).

_________________________________________________________________

Technická data čtyřválcový motor M40 a M43 
 
Model 518i 518i
Značení M40B18 M43B18
Ventily/válec 2 2
Vačková hřídel-pohon Ozubený řemen Rozvodový řetěz
Motorové palivo-typ Super Super
Vrtání [mm] 84 84
Zdvih [mm] 81 81
Zdvihový objem [kubický centimetr] 1796 1796
Komprese [x:1] 8,8 9,7
Výkon [kW/PS] 83/113 85/115
u počtu otáček [1/min] 5500 5500
Točivý moment [Nm] 162 168
u počtu otáček [1/min] 4250 3900
Kompresní tlak [holý] 10 11 10 11






Technická data šestiválcový motor-motory M20, M30, M50

 

 

Model 520i 525i 520i 525i 530i 535i
Značení M20B20 M20B25 M50B20 M50B25 M30B30 M30B35
Ventily/válec 2 2 4 4 2 2
Vačková hřídel-pohon Ozubený řemen Ozubený řemen Rozvodový řetěz Rozvodový řetěz Rozvodový řetěz Rozvodový řetěz
Motorové palivo-typ Normální Normální Super Super Normální Normální
Vrtání [mm] 80 84 80 84 89 92
Zdvih [mm] 66 75 66 75 80 86
Zdvihový objem [kubický centimetr] 1990 2494 1990 2494 2986 3430
Komprese [x:1] 8,8 8,8 10,5/10,5* 10,0/10,5* 9,0 9,0
Výkon [kW/PS] 95/129 125/170 110/150 141/192 135/188 155/211
u počtu otáček [1/min] 6000 5800 6000/5900* 6000/5900* 5800 5700
Točivý moment [Nm] 164 222 190/190* 245/250* 260 305
u počtu otáček [1/min] 4300 4300 4700/4200* 4700/4200* 4000 4000
Kompresní tlak [holý] 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11 10 11

 

*=Vanos model

 

Technická data V8- motor M60

 

 

Model 530i 540i
Značení M60B30 M60B40
Ventily/válec 4 4
Vačková hřídel-pohon Rozvodový řetěz Rozvodový řetěz
Motorové palivo-typ Super Super
Vrtání [mm] 84 89
Zdvih [mm] 67,6 80
Zdvihový objem [kubický centimetr] 2997 3982
Komprese [x:1] 10,5 10,0
Výkon [kW/PS] 160/218 210/286
u počtu otáček [1/min] 5800 5800
Točivý moment [Nm] 290 400
u počtu otáček [1/min] 4500 4500
Kompresní tlak [holý] 12 14 12 14

 

Technická data Dieselův motor- šestiválcový motor-motory M21 a M51

 

 

Model 524td 525td 525tds
Značení M21D24 M51D25 M51D25
Ventily/válec 2 2 2
Vačková hřídel-pohon Ozubený řemen Rozvodový řetěz Rozvodový řetěz
Naložení Turbodmychadlo Turbodmychadlo Turbodmychadlo + chladič plnicího vzduchu
Motorové palivo-typ Dieselový Dieselový Dieselový
Vrtání [mm] 80 80 80
Zdvih [mm] 81 82,8 82,8
Zdvihový objem [kubický centimetr] 2443 2499 2499
Komprese [x:1] 22 22 22
Výkon [kW/PS] 85/115 85/115 105/143
u počtu otáček [1/min] 4800 4800 4800
Točivý moment [Nm] 220 222 260
u počtu otáček [1/min] 2400 1900 2200
Kompresní tlak [holý] >20 >20 >20


Použito v modelech E34 ale i v dalších

kompletn manuál pro E34 v CZ

 

 

Ke stažení zde
http://www.ulozto.cz/6797705/manual-e34-rar

 


náhled-

Obrazek

celé to má 129 stran

 

nějaké PDF dokumentace pro BMW
netříděné dokumentace
http://www.uloz.to/8670337/vanos-bmw-pdf

http://www.uloz.to/8670329/touring-sun-roof-pdf

 http://www.uloz.to/8670323/tempomat-pdf

http://www.uloz.to/8670316/sd92-113-olej-do-automatu-pdf

http://www.uloz.to/8670315/predni-tlumice-pdf

http://www.uloz.to/8670314/olej-aut-prevodovky-pdf

http://www.uloz.to/8670313/nivo-pdf

http://www.uloz.to/8670309/navod-e30-pdf

http://www.uloz.to/8670146/lednicka-pdf

http://www.uloz.to/8669904/e36-el-schema-r98-pdf

http://www.uloz.to/8669896/e34intensivewash-pdf

http://www.uloz.to/8669886/e34-bmw-service-repair-guide-v1-0-pdf

http://www.uloz.to/8669579/dual-vanos-bmw-pdf

http://www.uloz.to/8669578/bmw-20automat-20schema-pdf

http://www.uloz.to/8669573/bmw-3-e36-navod-pdf

http://www.uloz.to/8669480/bentley-bmw-5-series-service-manual-e34-pdf

http://www.uloz.to/8669333/bentley-bmw-3-series-service-manual-e36-pdf

http://www.uloz.to/6797705/manual-e34-rar

http://www.uloz.to/6797652/stahovak-z-naprava-e34-rar

http://www.uloz.to/6797650/navod-e36-rar

http://www.uloz.to/6697555/dual-vanos-bmw-pdf

http://www.uloz.to/6697554/touring-sun-roof-pdf

http://www.uloz.to/6697553/sd92-113-olej-do-automatu-pdf

http://www.uloz.to/6697552/bmw-20automat-20schema-pdf

http://www.uloz.to/6697551/e34-95-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697538/e34-93-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697532/e34-91-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697527/e34-89-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697521/e34-94-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697516/e34-92-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697509/e34-90-etm-pdf

http://www.uloz.to/6697500/e34-88-etm-pdf

http://www.uloz.to/6610955/dual-vanos-bmw-pdf

http://www.uloz.to/4934900/stahovak-z-naprava-e34-rar

http://www.uloz.to/3229268/lednicka-pdf

http://www.uloz.to/3229248/tempomat-pdf

http://www.uloz.to/3229246/nivo-pdf

http://www.uloz.to/8670148/navod-e46-pdf

J N T BMW ...

http://www.uloz.to/8816151/nt34-rar

http://www.uloz.to/8809988/e30-rar


našel jsem ofocený návod na E60  Slovensky
 http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/19641:bmw_manual_v_slovencine-tif_68MB
identifikace a značení motorů v PDF ke stažení
E12 E21 E23 E24 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 Z1 Z3
http://www.uloz.to/8670332/typ-motoru-bmw-pdf



 

  MAD MAX

děkuji za jeho práci na článku

 
 

Tempomat je dost dobrá věc. Sám ho dost často používám, hlavně na dálnici ve spojení nastavení mezní rychlosti na OBC, tlačítkem LIMIT (mám nastavenou 130 Km/h).

Obrazek

Požadováná rychlost jízdy, počínaje cca 40 Km/h, může být udržována a uložena v paměti.

1 ZRYCHLOVÁNÍ

Krátký dotyk s páčkou (ťuknutí):
Dosaženou rychlost udržovat a uložit do paměti. aždé další ťuknutí na pačku zvýší rychlost asi o 1 Km/h.
Páčku v této poloze přidržet:
Vozidlo bez ovládání pedálu plynu, po uvolnění páčky je dosažená rychlost udržována a uložena v paměti.

Regulace rychlosti je přerušena a musí být znovu nastavena, jestliže hodnota uložená v paměti je překračována o víc než 10 Km/h po dobu delší než 1 min.

U BMW 525tds, jakož i u vozidel se zvláštní výbavou "Automatická regulace stability ASC" se regulace rychlosti přeruší a musí být znovu nastavena, přesáhne-li nastavenou rychlost o 16 Km/h, nebo klesne-li rychlost oproti nastavené o 8 Km/h.

2 ZPOMALOVÁNÍ

Páčku podržet v této poloze:
Zpomalování automatickým ubráním plynu, jestliže vozidlo před tím jelo regulovanou rychlostí. Po uvolnění páčky se dosažená rychlost udržuje a je uložena do paměti.

 

U BMW 525tds, jakož i u vozidel se zvláštní výbavou "Automatická regulace stability ASC" vozidlo zpomaluje automatickým ubráním plynu. Po uvolnění se dosažená ryclost udržuje a je uložena do paměti.

Krátký dotyk s páčkou (ťuknutí):
Při každém ťuknutí vozidlo zpomalí asi o 1 Km/h, jestliže vozidlo před tím jelo regulovanou rychlostí.
BMW 525tds, jakož i u vozidel se zvláštní výbavou "Automatická regulace stability ASC":
Rychlost dodržovat a uložit do paměti. Při každém dalším ťuknutí zpomalit o cca 1 Km/h.

3 VYVOLÁNÍ

Ťuknutí na páčku:
Naposledy do paměti uloženou rychlost dosáhnout a udržovat.

4 VYPNUTÍ

Ťuknutí na páčku:
Regulace rychlosti je nezávisle na provozní, nebo dopravní situaci vypnuta.

Kromě toho dochází k vypnutí regulace rychlosti při zpomaleních vštších než 1,5 m/s2. např. na spupáních, při brždění jakož i při vyšlápnutí spojky popřípadě při přesunutí páky voliče automatické převodovky z D na N.

Při odstavení motoru je hodnota uložená v paměti vymazána.

Pozor:
Automatickou regulaci rychlosti nepoužívejte, když
- jedete po silnici s četnými zatáčkami
- hustý provoz nedovoluje dodržování konstantní rychlosti
- je vozovka kluzká (sníh, déšt, led), nebo na nezpevněném uvolněném povrchu (kameny, písek).


 

Check Control

(1.) - Značka upozornění
(2.) - Tlačítko CC
(3.) - Plusové znaménko

Obrazek

 

Všeobecné pokyny:
Objeví-li se text "Betriebsanleitg.": Informace k příslušnému hlášení je třeba hledat pod rubrikou "Upozornění/ způsob odstranění".Text "Betriebsanleitg." může být smazán: Stisknutím tlačítka CC jakmile se objeví.Přezkoušení displeje Check-Control (jen neukazuje-li žádná hlášení): Vpoloze klíčku zapalování 2 stisknout tlačítko CC: Musí se objevit text CHECK CONTROL OK.

 

Systém hlášení poruch "Check-Control"

V textové formě jsou hlášeny systémy, které mají závadu. Pokyny a varování jsou provozovány zvukem gongu.

Přitom jsou rozlišovány 3 prioryty:

Priorita 1

Text Upozornění/způsob odstranění
Bremsflüssigkeit (brzdová kapalina) - Stav brzdové kapaliny klesl na MIN / při nejblžší příležitosti doplnit.
* Příčinu ztráty brzdové kapaliny dejte odstranit ve značkovém servisu BMW.
Oeldruck Motor (tlak motor.oleje) - Je příliš nízký / ihned zastavit a odstavit motor.
* Překontrolovat stav oleje v motoru a eventuálně doplnit.
Kühlwassertemp. (teplota chlad.vody) - Teplota chladící kapaliny příliš vysoká / ihned zastavit a odstavit motor.
* Přezkoušení stavu chladící kapaliny.
Handbremse lösen (uvolnit ruční brzdu) - Hlásí po překročení určité nepatrné rychlosti jízdy.
* Uvolnit ruční brzdu.
Kein Bremslicht (žádné brzd.světlo) - Výpadek brzdových světel - žárovky, nebo pojistka vadné / Vyměnit žárovku, nebo pojistku.
* Vyměnit žárovku, nebo pojistku.
Bremsli.Elektrik (elektr.brzd světel) - Výpadek brzdových světel - Vadná pojistka, nebo elektrický obvod / Pojistku vyměnit,
nebo se spojit se značkový servisem BMW.
* Mrknout na pojistku, nebo se navštívit značkový servisem BMW.
SPEED LIMIT (limit rychlosti) - Upozornění při překročení zákonneho limitu rychlosti.
* Překročení přednastavené rychlosti min. o 5 Km/1 hod.
Tyto závady jsou ihned hlášeny gongem a blikající značkou upozornění (1.). Pokud se součastně vyskytne více závad jsou na displeji ukazovány postupně. Hlášení zůstávají aktivní až do odstranění závady a nelze je tlačítkem Check-control (tlačítkem CC) (2.) vymazat.

Priorita 2

Text Upozornění/způsob odstranění
Getribeprogramm - Automatická převodovka: porucha řadící elektroniky.
* Vyhledat značkový servis BMW.
Bremsbeläge (brzd.obložení) - Brzdová obložení opotřebovaná / měla by být neprodleně vyměněná.
* Vyhledat značkový servis BMW.
Waschwasserstand
(stav umýv. kapaliny poklesl)
- Stav umývací kapaliny pro odsřikovač / doplnit při nejbližší příležitosti.
* Asi 8,0 l
1 Bremslicht
(1 brzdové světlo)
- Výpadek jednoho brzdového světla.
* Koncové světlo: žárovka 10 Watt, Ostatní žárovky: 21 Watt
Abblendlicht Rücklicht - Porucha žárovky, nebo pojistky, nebo el. obvodu tlumených světel.
* Vyměnit žárovku, nebo pojistku,->
Kennzeichenlicht - -> zpětných světel, nebo osvětlení SPZ
* Vyměnit, nebo zajet do servisu BMW
Anhängerlicht
(osvětlení přívěsu)
- Pojistka osvětlení přívěsu, nebo el. obvod vadný / pojistku vyměnit, nebo do servisu BMW
* Vyměnit, nebo zajet do servisu BMW
K hlášení dojde v poloze klíčku zapalování 2 (pokud se vyskytují závady prioryty 1, dojde k jejich automatické přednosti signalizací). Po zhasnutí údaje zůstavají svítit značky upozornění. Objeví-li se plusové znamení (3): znamená to, že se objevila další hlášení poruch - vyvolat stisknutím CC.

Priorita 3

Text Upozornění/způsob odstranění
Oelstand motor
(stav motor.oleje)
- Stav oleje v motoru poklesl zhrzba na značku MIN / zkontrolovat stav oleje.
* Při nejbližší příležitosti doplnit.
Kühlwasserstand
(stav.chlad vody)
- Pokleslý stav chladící kapaliny / při nejbližší příležitosti doplnit.
* Asi 8,0 l
Sensor Oelstand
(senzor stavu oleje)
- Senzor pro měření stavu oleje v motoru vadný / spojit se při se servisem BMW.
* Až do opravy nebude nízký stav oleje hlášen!!!
Check-control - Závada v elektronice, různá hlášení nemohou být ukázána na displeji / spojit se servisem BMW.
* Překontrolovat v servisu BMW.
Licht an?
(rozsvícená světla?)
- Hlášení po ukončení jízdy (po otevření dveří řidiče).
* Zhasnout světla!
Bitte angurten
(připoutejte se prosím)
- Hlášení případně spojeno i se svítilnou, nebo s akustickým signálem.
* Připoutejte se!
Betriebsanleitg - Upozornění na různá hlášení.
Prvotní hlášení po ukončení jízdy v poloze klíčku zapalování 0 (je-li více hlášení objevuví se postupně - hlášení prioryty 3 se objevují až po hlášeních prioryty 2 a 1), přitom je možno i při vytaženém klíčku zapalování a zhasnutí displeje hlášení vyvolat tlačítkem CC do cca3 minut po ukončení jízdy. Hlášení jsou možná i před zahájením jízdy v poloze klíčku zapalování 2, přičemž texty za krátkou chvíli nebo součastně s rozjezdem zhasnou a nezůstanou ve funkci žádné upozorňující značky. Nové hlášení se objeví zase až při poloze klíčku zapalování 0. Znaménko plus: Závad je více, vyvolat postupně stisknutím tlačítka CC.
Změna pořadí funkcí čas, spotřeba1, spotřeba2...
 

Krátce ťuknout na páčku směrovek:
Defaultní nastavení: HOUR 20:08, CONS1 12,7 L:100, CONS2 12,7 L:100, RANGE 393 Km, SPEED 50,1 Km/h, TEMP 19,0 oC, ARRIVAL 22,50, DISTANCE 165 Km, LIMIT 130 Km/h. Informace budou navíc uvedeny i na sdruženém palubním přístroji (kromě BMW 520i) a mohou být vyvolány postupně. Displej palubního počítače je přitom nezávislý na displeji ve združeném palubním přístroji.

Smazat údaj na displeji sdruženého palubního přístroje:
Stisknout tlačítko Check Control ve združeném palubním přístoji, nebo stisknout tlačítko CODE. Upozornění:
Hlášení systému check-control má přednost před údaji z palubního počítače. Mají-li být na sdruženém přístroji ukazovány jen některé informace, postupovat následovně: - páčku ukazatele směrů stlačit na 3 s, objeví se údaj Prog1 (na palubním počítači P1)
- stisknout požadovaná informační tlačítka (má-li být například udávána jen proměrná spotřeba 2 - a ne spotřeba - stisknout po tlačítku VERBR tlačítko k přepínání jednotek. Při dalším stlačení přepínacího tlačítka se mění údaje spotřeba 1 a 2 libovolně často. U data a zapínací doby postupovat podobně).
- stisknout tlačítko S/R Mají-li být na sdruženém přístroji ukazována opět všechny informace, postupovat následovně: - páčku ukazatele směru stlačit na 3 s, objeví se údaj Prog 1 (na palubním počítači P 1)
- stisknout tlačítko S/R.

 

Jak přepnout na jiný jazyk:

V poloze klíčku zapalování 1 přidržíme asi na 20 sec tlačítko CC "Check Control", které se nachází v pravo mezi budíkama na palubní desce. Další přidržení tlačítka CC přepne na další jazyk.
Moje BMW komunikuje celkem v šesti jazycích: DUTCH -> ENGLISH US -> ENGLISH UK -> FRANCIAS -> ITALIANO -> ESPAGNOL -> pak se to opakuje.

Test všech ukazatelů, budíků:

Přidržte tlačítko CC "CHECK CONTROL" a otočte klíčkem zapalování do polohy 2 spustíte tím test LCD, přístojů a ukazatelů na palubní desce. Nejprve se Vám vypíše: BMW Nr, Code Nr, K-zahl, F.G. Nr, SW.Vers., And.Index. Viz níže u mého auta.

BMW Nr 8359203
Code Nr 00000
K-zahl 4534
F.G. Nr GF07655
SW.Vers. 1.01
And.Index 37
Test pokračuje u ukazatele paliva, teploty a ekonoměru (ručičky se přesunou na MAX a nazpátek), ručička tachometru se přesune do polohy cca 120 KM a ručička otáčkoměru do polohy 3500 ot./min.
 

 

 

 

 




 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA